3
|
LOVE AND RELATIONSHIPS
LINGUISTICS
Personality, adverbs of manner, job titles,
preposition collocations, adjective and noun form, adjectives for describing
relationships, personal qualities,
phrasal verbs, sexual health health and well-being food groups,
verb-preposition, relative clauses, must to express obligation, have to to
express obligation, make + person + verb, present simple versus present
continuous, state verbs, definite articles, the gerund, should, answering
questions, talking about gender issues, conversations about responsibility,
syllable stress in words, young people talking about their relationships,
conversations about sex and birth control, rising and falling intonation, two
dialogues about teenage pregnancy, the articles, a doctor giving advice on
the food pyramid, asking for advice about going to a party.
PRAGMATIC
Flive characteristics
that describe you, a description of gender equality at school, a diagram of
responsabilities, a list of roles, an email giving advice, a dialogue between
a boyfriend and girlfriend, five pregnancy tips for teenagers, a dialogue
about unhealthy habits, an email giving advice, asking and and answering
general questions, discussing rules and obligations in your country,
discussing compromise in a relationship, rights and responsabilities, deciding
on the most important qualities in a person.
SOCIOLINGUISTICS
acts about me, stories about two girl´s
experiences in education, your rights in a relationship, honesty in a
relationship, Lara and Mark, parents at 16, a global health crisis, young
people taking riks, performing a dialogue, discussing sex myths, roleplaying
a dialogue at the doctor´s, talking about the food you eat, asking and
answering questions.
|
AUTOESTIMA
|
COMUNICACIÓN
|
AUTO GESTIÓN
|
LOGROS
|
||||
Evaluar de forma oral y escrita la existencia de canales de
participación ciudadana.
|
Describir hábitos y acciones entre los jóvenes, frente a su entorno familiar y social.
|
Liderar una posición crítica frente a temas de interés social y de
tolerancia entre las nuevas generaciones.
|
||
INDICADORES DE LOGRO
|
||||
ü Identifica características y aspectos claves
acerca de temas de interés general.
ü Clasifica información de diversos tipos de
textos acerca de temas culturales, sociales, crecimiento personal y
profesional.
ü Expresa verbalmente puntos de vista de
temas de interés familiar y social.
ü Expresa verbalmente y por escrito los
derechos como ciudadano.
ü Participa y argumenta en debates acerca del
rol de la comunidad como líder de cambio.
ü Propone de forma verbal y escrita
estrategias que contribuyen a la privacidad respecto al uso de la tecnología.
ü Cuestiona acerca de las situaciones más comunes
que generan conflictos entre miembros de la familia y círculo social.
|
ü Identifica información específica acerca de
temas de interés social y de educación de forma verbal y por escrito.
ü Define las causas y consecuencias de temas
de interés general.
ü identifica estructuras básicas entre verbos
modales should, must and have to
ü Diferencia estructuras de presente simple y
presente continuo
ü Diferencia puntos de vista de expresiones
que indican ventaja y desventaja acerca de temas de interés como valores y
relaciones interpersonales.
ü Reconoce el vocabulario relacionado con
salud, valores y relaciones humanas,
ü Conoce expresiones relacionadas con redes
sociales, medios de comunicación, reglas de etiqueta, etc.
|
ü Asume una posición crítica frente a
intereses sociales, tecnológico y académicos.
ü Demuestra interés por el bienestar común.
ü Valora los puntos de vista de otros.
ü Respeta las normas establecidas.
ü Respeta las diferencias
|
martes, 2 de julio de 2019
THIRD TERM
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario